tisdag 14 augusti 2012

Tillbaks till lägenheten

Nu börjar min mamma jobba så nu flyttar jag och Minou hem till lägenheten igen (ååångest) har trivts så bra att vara här ute på landet. Inga bilar som åker utanför fönstret, mamma som har kunnat ta Minou på morgonen så jag har fått sova en timme extra, sitta ute på kvällarna och äta god mat, bara få njuta. Nej nu när det dax att flytta!!
I helgen var det kalas för mamma, massa dans och vin. Sen har jag och min syster spelat lite golf, Jag och mamma har plockat svamp och Minou håller på att få sin första tand. Den högra framtanden (där nere) känner man en liten pigg. Förmodligen är det därför hon inte har sovit så bra på nätterna och sen håller jag på att sluta amma på det, så vissa nätter har det blivit 2 timmars sömn för min del, inte kul.

Jag har börjat med lite matrutinen till Minou
 ca kl 9 är det gröt till frukost.
kl 12 är det lunch och då blir det puré på burk. Hon älskar sötpotatis och nötkött :)
kl 15 är det mellis. då blir det antingen lite fruktpué, banan eller lite gröt.
kl 18 är det middag och då blir det burkpuré igen. hon gillar det mesta utom fisk och broccoli ( men vi håller på att vänja oss med de)
kl 21-22 är det gröt igen (eftersom Minou vägrar ta flaska så blir det gröt istället, men vi övar för fullt på välling, som är lite lättare att ge om hon vaknar på nätterna)
På natten vaknar hon ca 1-2 ggr för att hon antingen är hungrig eller bara är kramsjuk och då får hon bröstet än så länge.

Minou har också fått en gåstol som hon äääälskar. hon går runt och skriker av lycka när hon går runt i den. Men hon vill riva mer allt som hon kommer åt så man måste ha ögon i nacken.

Ute i skogen

skogen var super rolig

Sofie leker golfproffs 

och jag leker golfproffs

wiiie alla slag var i alla fall raka :D

hälsa på pappa på jobbet

jag och Sussie med våran vän

Minou älskar att borra ner huvet i filten när hon ska sova

upp med händerna 

mmm kex är smaskens

väldens sötaste bebis

jag <3 Minou

Minou älskar att se sig själv i kameran ( och jag me :P)

goood mooorgoon mamma

glad morgontjej
systrar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar